HTML

SPORT FANATIC

Friss topikok

Címkék

Acélbikák (1) Adrian Newey (1) Aguri Szuzuki (1) Alain Prost (1) Alan Jones (1) Alba Volán (3) Albert Flórián (1) Albert Park (3) Alekszandr Zubkov (1) Allianz Arena (1) alpesi sí (2) Anglia (1) Április 1-je (1) Arjen Robben (2) Arsenal (1) Arsene Wenger (1) Atletico Madrid (4) Atletico Mineiro (1) atlétika (1) Ausztrál Nagydíj (6) Ausztria (1) Ayrton Senna (2) Azari Zsolt (1) Bajnokok Ligája (6) Barcelona (5) Bayern München (6) Bernie Ecclestone (2) BL (1) bob (1) Bolzano (1) Borussia Dortmund (2) Bozen Foxes (1) Brazília (2) Brendan Rodgers (1) Bundesliga (1) Carlo Ancelotti (2) Caterham (2) Chelsea (3) Circuit Gilles Villeneuve (1) Crans Montana (1) Cristiano Ronaldo (2) DAB (1) DAB Docler (1) Daniel Ricciardo (1) Darázs Rózsa (1) David Coulthard (1) David Luiz (1) David Moyes (2) Dél-Korea (3) Diego Costa (1) Diego Simeone (2) Divízió I/A (4) Donyeck (1) Dzsudzsák Balázs (3) EBEL (3) első (1) Esteban Gutierrez (1) Észak-Írország (1) F1 (17) FC Liverpool (2) Felipe Massa (1) Ferencváros (3) Fernando Alonso (10) Feröer (1) Ferrari (9) FIA (1) FIFA (1) Finnország (4) Forma-1 (4) Forma 1 (16) Formula-1 (16) Formula 1 (4) Fradi (2) Franck Ribéry (3) FTC (2) Gera Zoltán (1) Gojang (4) Görbicz Anita (1) Görögország (1) GP2 (1) Gyász (1) Győr (1) Győri Audi ETO KC (1) Heidum Bernadett (1) Helmut Marko (1) Hertha BSC (1) Hillsborough (1) hoki (3) Imola (1) Jack Wilshere (1) Japán (2) Jean Alesi (1) jégkorong (9) Jennifer Lopez (1) Jenson Button (4) Jordánia (1) José Mourinho (1) Jupp Heynckes (1) Kamui Kobajasi (2) Kanadai Nagydíj (1) Keszler Andrea (1) Kimi Raikkonen (7) Kínai Nagydíj (1) Kóger Dániel (1) Kónya Zsófia (1) köszöntő (1) Kovács Csaba (1) labdarúgás (17) Ladányi Balázs (1) Lajtos Szandra (1) La Liga (1) Leonardo (2) Lewis Hamilton (7) Lionel Messi (3) Liverpool FC (1) Lotus (2) Luis Suárez (1) Magnussen (1) Magyarország (9) magyar foci (3) Magyar Jégkorong Szövetség (4) magyar válogatott (7) Malajzia (1) Maláj Nagydíj (1) Manchester City (1) Manchester United (6) Manuel Machata (1) Marco Mattiacci (1) Mario Götze (1) McLaren (6) Melbourne (3) Mercedes (5) Michael Schumacher (4) Mika Hakkinen (1) Miklós Edit (3) Montréal (1) Mosport (1) Motaz Salhani (1) München (1) NB I (1) Népstadion (1) Neymar (1) Nico Hülkenberg (1) Nico Rosberg (6) Novák Dezső (1) Nyon (1) Ocskay Gábor (2) Olimpia (3) Olympiakosz Pireusz (1) Ördögkatlan (1) Orosz Pál (1) O Globo (1) Paris Saint Germain (1) Paris SG (1) Pastor Maldonado (1) Pep Guardiola (4) Philipp Lahm (1) Pintér Attila (5) Pitbull (1) Premier League (1) Primera División (2) PSG (2) Puskás-díj (1) Puskás Ferenc Stadion (1) rangadó (1) Real Madrid (4) Red Bull (5) reklám (1) Renaud Lavillenie (1) Rich Chernomaz (5) rivalizálás (1) Robert Kubica (1) Robin van Persie (2) Romain Grosjean (1) Románia (1) Ronaldinho (1) Ross Brawn (1) rövid pályás gyorskorcsolya (1) Rudolf Gergely (1) rúdugrás (1) Ryan Giggs (1) Sanghaj (1) San Marino (1) SAPA Fehérvár AV19 (2) SAPA Fehérvár AV 19 (1) Sauber (2) Sebastian Vettel (6) Sebők Balázs (1) Sepang (1) Sergio Agüero (1) Sergio Perez (1) Sergio Ramos (2) Sheffield (1) short track (1) siker (1) Sir Alex Ferguson (1) Sofron István (2) Stefano Domenicali (1) Steven Gerrard (1) Szalai Ádám (1) Szergej Bubka (1) Szíria (1) Szlovénia (2) Szocsi 2014 (3) Szuperkupa (1) Takuma Szato (1) Tata Martino (2) Téli olimpia (3) Thomas Doll (2) Tito Vilanova (1) U18 női jégkorong világbajnokság (1) UEFA (1) Újpest (1) Újpest FC (1) Ukrajna (2) V6 turbó (1) válogatott (3) Varga Zoltán (1) világbajnokság (7) világcsúcs (1) Világkupa (1) Volán (1) Wayne Rooney (1) Címkefelhő

F1 Top 10: Maláj Nagydíj

2014.03.29. 12:36 boldizsarmarci

Idén tizenhatodik alkalommal látogat el a száguldó cirkusz mezőnye Sepangba, a Maláj Nagydíj helyszínére. Volt itt a futam után kizárt, és egyszerre két kicsúszó Ferrari, eső miatt félbeszakadt verseny és egy új generáció erődemonstrációja is, ennek örömére megnézzük, melyek voltak a legjobb, legérdekesebb futamok a távol-keleti versenyhelyszínen.

 

10. 2000 - A millenniumi év zárófutama

A Maláj Nagydíjak történetében egyetlen alkalommal a szezon utolsó futamaként szerepelt a sepangi  versenyhelyszín a naptárban. Mivel az ezt megelőző Japán Nagydíjon Schumacher behozhatatlan előnyre tett szert Hakkinennel szemben, és 21 év után újra egyéni világbajnoki címet szerzett a Ferrarinak, már csak a konstruktőri cím nyertesének kiléte volt kérdéses. Mivel Schumi az idényzárót megnyerte és Barrichello is a dobogón végzett, a Ferrari a csapat világbajnoki címet is begyűjtötte a második Maláj Nagydíjon.

 

9. 2005 - Forró futam

A szezon második futamán Alonso pályafutása második győzelmének örülhetett, amelyet rögtön másik kettő követett, ami nagy jelentőséggel bírt a spanyol év végi elsőségével kapcsolatban. A rendkívüli hőségben megrendezett versenyen Trulli végzett a második helyen, a Toyota első dobogós helyezését begyűjtve. A dobogó alsó fokára a tizedik helyről rajtoló Heidfeld futott be, miután az előtte haladó Fisichella és Webber viaskodása balesettel és a két pilóta kiesésével ért véget.

 

8. 2007 – Kettős McLaren siker

A bemutatkozó futamán már tanúi lehettünk Hamilton gyorsaságának, és második versenyén csibészségére is felkaphattuk fejünket. Az élről rajtoló Massát mindkét McLaren lehagyta, ám míg Alonso meg tudott lépni, addig Hamilton a mögötte nyomuló Ferrarikkal viaskodott. Massa sokadik próbálkozásra sem tudott elmenni a brit mellett, az újonc remekül védekezve csapdába csalta a brazilt, aki kicsúszott, és végül csak az ötödik helyen intették le. Alonso senkitől sem zavartatva szerezte meg a győzelmet második mclarenes futamán, míg az élete második versenyét teljesítő Hamilton a második dobogós helyezését gyűjtötte be Raikkonen előtt.

 

7. 1999 - Az első Maláj Nagydíj

A Forma 1 történetének első Maláj Nagydíját akkoriban az évad végén rendezték meg, jelen esetben az év utolsó előtti futama volt a sepangi. A világbajnoki címért a ferraris Irvine és a McLarent kormányzó, címvédő Hakkinen küzdött, és az ír nagy lépést tett a versenyen az év végi elsőségért folytatott harcban. Irvine a lábtöréséből visszatérő csapattárs, Schumacher segítségével megnyerte a Maláj Nagydíjat, mivel a német feltartotta, és pontokat rabolt Hakkinentől, így Irvine négy pontos előnyre tett szert az évadzáró Japán Nagydíj előtt. A verseny leintése után a Ferrarikat az oldalsó légterelők szabálytalansága miatt kizárták, ám az olaszok fellebbezése után az FIA visszaadta kettős győzelmét a patinás istállónak, mivel az említett légterelők eltérésének mértéke a toleranciaküszöbön belül találtatott. Ám ez sem segített Irvine-on, aki az utolsó futamon végül elbukta a világbajnoki címet Hakkinennel szemben.

 

6. 2009 - Félpontos futam a monszunban

A versenyt a Brawn GP első, ausztrál futamon történő mesebeli bemutatkozása után az időmérőn újra brillírozó Button kezdte meg az élről a két toyotás, Trulli és Glock előtt. A negyedik helyről elstartoló Rosberg vette át a vezetést a rajt után, ám Button a tankolások után visszakerült az élre és meg is nyerte a versenyt. Alig húsz kör elteltével elkezdett esni az eső, ami az esőgumikat először feltetető Glocknak és az egykiállásos Heidfeldnek kedvezett, a két német végül a dobogón végzett nyerő húzásaiknak köszönhetően, ugyanis a futamot a monszuneső és a miatta kialakuló káosz miatt félbeszakították. A versenyigazgatóság a sötétedés okán nem indította újra a Maláj Nagydíjat, így a Forma 1 története során ötödik alkalommal fél pontokat osztottak a pilóták között.

 

5. 2013 – Csapattársak küzdelme

Régen látott bosszús dobogós „ünneplésnek” lehettünk szemtanúi a tavalyi Maláj Nagydíjon. Az élről rajtoló Vettel, és az ötödik helyről fantasztikus rajtot fogó Webber révén kettős Red Bull győzelem született a balhétól sem mentes futamon. A végső boxkiállások után a csapatfőnök Christian Horner ugyanis a pozíciók tartására hívta fel az akkor Webber-Vettel sorrendben haladó energiaitalosokat, ám a német szembe ment főnöke akaratának és egy fantasztikus, fej-fej melletti csatában elment ausztrál csapattársa mellett. Webber érthetően dühösen kérte számon a világbajnokot a díjátadó ceremónia előtt, és elégedetlenségének a pódiumon is hangot adott. Mögöttük a mercedeses Hamilton ért be a harmadik helyre hasonló konfliktus után, őt a gyorsabb Rosberg akarta lehagyni a futam során, ám a német Vettellel ellentétben hallgatott Ross Brawn csapatfőnökre. Barátságuk okán az utasítást mind Hamilton, mind Rosberg lehangoltan vette tudomásul.

 

4. 2010 – Időmérős baki a nagyoktól

A kvalifikáción lezúduló eső miatt a Ferrari és a Mclaren pilótái is eltaktikázták magukat, melynek köszönhetően a mezőny hátsó régiójából kezdhették meg a versenyt, amely izgalmas futamot vetített előre. Bár a dobogós pozíciók sorsa nem volt kérdéses, Vettel és Webber gond nélkül hozták be a két Red Bullt az élen a mercedeses Rosberg előtt, a pontszerző helyekért nagy csata dúlt a feltörekvő négyes, és a bakizó nagyok hibáját kihasználni próbáló középcsapatok között. Végül Hamilton már nem tudott túljutni a remekül védekező Sutilon, így hatodik lett Massa és Button előtt. Alonso a hetedik helyről, Hamilton üldözése közben esett ki elfüstölő motorja miatt, amelyre emberemlékezet óta nem volt példa a Ferraritól. A spanyol hat ponttól esett el a két(!) körrel a futam vége előtt bekövetkező műszaki hiba okán, és bár nem hullajtott könnyeket a hetedik hely elvesztéséért, érdekesség, hogy végül négy ponttal maradt le az év végi összesítésben Vettellel szemben…

 

3. 2003 - Egy új generáció első nagy sikere

Egy igazán eseménydús és izgalmas szezon második versenyén a fiatalok domináltak: Alonso élete első pole pozícióját, míg Raikkonen első győzelmét gyűjtötte be Malajziában. Meglepetésre a két Renault rajtolhatott az élről a már említett Alonso vezetésével, ám csapattársát, Trullit már a második kanyarban kilökte a címvédő Schumacher, nem kis kavarodást okozva a mezőnyben. Schumi a baleset után egy áthajtásos büntetést is begyűjtött, ám végül a hatodik helyen végzett az általa megtorpedózott Trulli mögött. Az előzésekkel tarkított futamon tehát pályafutása során először Raikkonen nyert a Ferrari becsületét megmentő Barrichello és az első dobogós pozícióját elérő lázas beteg Alonso előtt.

 

2. 2012 - Érzelemdús dobogó

Az év eleji tesztek után igazi meglepetéssel szolgált a futam: a gyengélkedő Ferrarival a nyolcadik helyről elrajtoló Alonso és a sauberes Perez küzdött meg a futamgyőzelemért a esős körülmények között elrajtoló versenyen. A zuhogó eső miatt megszakított futamon végül a spanyol kaparintotta meg az első helyért járó trófeát a pár körrel a kockás zászló leintése előtt, Alonso üldözése közben hibázó, ám pályafutása első pódiumos pozícióját elérő Perez előtt, könnyet csalva a ferrarisok és Peter Sauber szemébe. A dobogó harmadik fokára az élről rajtoló Hamilton állhatott fel. Az első nagydíjon nyertes Button és a címvédő Vettel is a HRT-s Karthikeyannal való ütközése miatt esett el értékes pontoktól az eseménydús versenyen.

 

1. 2001 - Esőkáosz

A Maláj Nagydíjak történetében először a szezon elején rendezték meg a futamot, amely igen kaotikusra sikeredett. Az élről rajtoló Ferrarik az eleredő eső, és a Panis autójából kifolyó olaj miatt egyszerre csúsztak ki, így a jordanes Trulli került az élre. Az egyre jobban rázendítő esőben mindenki esős gumikért szaladt a boxutcába, és a két Ferrari még nagyobb hátrányt szedett össze, miután a szerelők más sorrendben várták versenyzőiket. A pályán eközben öten csúsztak ki a özönvízszerű esőzésben, melynek köszönhetően a pályára hajtott a safety car. A verseny újraindítása után az alaposan megkavarodott mezőnyben Barrichello és Schumacher a tizedik és tizenegyedik helyről pár kör alatt az élre küzdötte magát fantasztikus előzéseiknek köszönhetően, melyet a futam végéig meg is tartottak a mclarenes Coulthard előtt.

 

(Fotók: f1-grandprix.com, f1.com, auto123.com)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportfanatiq.blog.hu/api/trackback/id/tr546283114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása