HTML

SPORT FANATIC

Friss topikok

Címkék

Acélbikák (1) Adrian Newey (1) Aguri Szuzuki (1) Alain Prost (1) Alan Jones (1) Alba Volán (3) Albert Flórián (1) Albert Park (3) Alekszandr Zubkov (1) Allianz Arena (1) alpesi sí (2) Anglia (1) Április 1-je (1) Arjen Robben (2) Arsenal (1) Arsene Wenger (1) Atletico Madrid (4) Atletico Mineiro (1) atlétika (1) Ausztrál Nagydíj (6) Ausztria (1) Ayrton Senna (2) Azari Zsolt (1) Bajnokok Ligája (6) Barcelona (5) Bayern München (6) Bernie Ecclestone (2) BL (1) bob (1) Bolzano (1) Borussia Dortmund (2) Bozen Foxes (1) Brazília (2) Brendan Rodgers (1) Bundesliga (1) Carlo Ancelotti (2) Caterham (2) Chelsea (3) Circuit Gilles Villeneuve (1) Crans Montana (1) Cristiano Ronaldo (2) DAB (1) DAB Docler (1) Daniel Ricciardo (1) Darázs Rózsa (1) David Coulthard (1) David Luiz (1) David Moyes (2) Dél-Korea (3) Diego Costa (1) Diego Simeone (2) Divízió I/A (4) Donyeck (1) Dzsudzsák Balázs (3) EBEL (3) első (1) Esteban Gutierrez (1) Észak-Írország (1) F1 (17) FC Liverpool (2) Felipe Massa (1) Ferencváros (3) Fernando Alonso (10) Feröer (1) Ferrari (9) FIA (1) FIFA (1) Finnország (4) Forma-1 (4) Forma 1 (16) Formula-1 (16) Formula 1 (4) Fradi (2) Franck Ribéry (3) FTC (2) Gera Zoltán (1) Gojang (4) Görbicz Anita (1) Görögország (1) GP2 (1) Gyász (1) Győr (1) Győri Audi ETO KC (1) Heidum Bernadett (1) Helmut Marko (1) Hertha BSC (1) Hillsborough (1) hoki (3) Imola (1) Jack Wilshere (1) Japán (2) Jean Alesi (1) jégkorong (9) Jennifer Lopez (1) Jenson Button (4) Jordánia (1) José Mourinho (1) Jupp Heynckes (1) Kamui Kobajasi (2) Kanadai Nagydíj (1) Keszler Andrea (1) Kimi Raikkonen (7) Kínai Nagydíj (1) Kóger Dániel (1) Kónya Zsófia (1) köszöntő (1) Kovács Csaba (1) labdarúgás (17) Ladányi Balázs (1) Lajtos Szandra (1) La Liga (1) Leonardo (2) Lewis Hamilton (7) Lionel Messi (3) Liverpool FC (1) Lotus (2) Luis Suárez (1) Magnussen (1) Magyarország (9) magyar foci (3) Magyar Jégkorong Szövetség (4) magyar válogatott (7) Malajzia (1) Maláj Nagydíj (1) Manchester City (1) Manchester United (6) Manuel Machata (1) Marco Mattiacci (1) Mario Götze (1) McLaren (6) Melbourne (3) Mercedes (5) Michael Schumacher (4) Mika Hakkinen (1) Miklós Edit (3) Montréal (1) Mosport (1) Motaz Salhani (1) München (1) NB I (1) Népstadion (1) Neymar (1) Nico Hülkenberg (1) Nico Rosberg (6) Novák Dezső (1) Nyon (1) Ocskay Gábor (2) Olimpia (3) Olympiakosz Pireusz (1) Ördögkatlan (1) Orosz Pál (1) O Globo (1) Paris Saint Germain (1) Paris SG (1) Pastor Maldonado (1) Pep Guardiola (4) Philipp Lahm (1) Pintér Attila (5) Pitbull (1) Premier League (1) Primera División (2) PSG (2) Puskás-díj (1) Puskás Ferenc Stadion (1) rangadó (1) Real Madrid (4) Red Bull (5) reklám (1) Renaud Lavillenie (1) Rich Chernomaz (5) rivalizálás (1) Robert Kubica (1) Robin van Persie (2) Romain Grosjean (1) Románia (1) Ronaldinho (1) Ross Brawn (1) rövid pályás gyorskorcsolya (1) Rudolf Gergely (1) rúdugrás (1) Ryan Giggs (1) Sanghaj (1) San Marino (1) SAPA Fehérvár AV19 (2) SAPA Fehérvár AV 19 (1) Sauber (2) Sebastian Vettel (6) Sebők Balázs (1) Sepang (1) Sergio Agüero (1) Sergio Perez (1) Sergio Ramos (2) Sheffield (1) short track (1) siker (1) Sir Alex Ferguson (1) Sofron István (2) Stefano Domenicali (1) Steven Gerrard (1) Szalai Ádám (1) Szergej Bubka (1) Szíria (1) Szlovénia (2) Szocsi 2014 (3) Szuperkupa (1) Takuma Szato (1) Tata Martino (2) Téli olimpia (3) Thomas Doll (2) Tito Vilanova (1) U18 női jégkorong világbajnokság (1) UEFA (1) Újpest (1) Újpest FC (1) Ukrajna (2) V6 turbó (1) válogatott (3) Varga Zoltán (1) világbajnokság (7) világcsúcs (1) Világkupa (1) Volán (1) Wayne Rooney (1) Címkefelhő

Formula 1.6? - Futamelemzés: Ausztrál Nagydíj

2014.03.16. 14:36 boldizsarmarci

Az Ausztrál Nagydíjjal elindult a Forma 1 2014-es szezonja. A tesztek alapján a közvélemény (köztük mi is) izgalmas versengést, kaotikus futamot és műszaki hibák tömkelege miatt félreálló autókat vizionált, ám csalódnunk kellett. Nem rágtuk tövig a körmünket, kevés akciónak és monoton vonatozásnak lehettünk szemtanúi. Az idény előtti beharangozónkban a magyar labdarúgó-válogatottal vontunk párhuzamot, és most kijelenthetjük: a "harapós" után a Forma 1 sem állította vissza renoméját az első bizonyítási lehetőségén. Ez a versenyzés már nem az a versenyzés, mint amit jó pár éve láttunk, és az idén bevezetett 1.6 literes V6-os turbómotorok után nyugodtan elnevezhetjük a sorozatot Forma 1.6-nak...

Ettől függetlenül lezajlott a verseny, és egy rég látott vidám, szimpatikus dobogóval végződött az Ausztrál Nagydíj. Csapatról csapatra, pilótáról pilótára a legrosszabbtól a legjobb teljesítményekig megfelelően megnézzük, kivel mi történt a futam során, melyek után talán újabb következtetéseket is le tudunk vonni a további esélyeket illetően, valamint egy-két érdekességet is megosztunk olvasóinkkal.

LOTUS-RENAULT (Grosjean kiesett, Maldonado kiesett)

Nem volt könnyű hétvégéje a csapatnak, mint ahogy arra számítottak is, Grosjean a borzasztóan sikerült tesztek után már a célba éréssel is elégedett lett volna. A pénteki nap során Maldonado mért kört sem tudott futni, és Grosjean sem szerepelt fényesen, a kvalifikáció pedig totális csőddel ért fel: a utolsó két helyen végzett a két pilóta. A francia a problémák okán a futamot végül a boxutcából kezdte el, és ahogy a mondás tartja, a szegény embert az ág is húzza, már a futam előtt áthajtásos büntetést kapott, miután korábban gurult ki a pályára a megengedettnél. Maldonado kimaradt az első körben történt koccanásokból, ám végül egyik versenyző sem jutott el a kockás zászlóig, mindketten az energia-visszanyerő rendszer meghibásodása miatt volt kénytelen búcsúzni a küzdelmektől. Így múlik el a világ dicsősége egy év alatt: a tavalyi futamot Raikkonen révén megnyerő Lotus most a mezőny legrosszabb teljesítményével rukkolt elő.

CATERHAM-RENAULT (Ericsson kiesett, Kobajasi kiesett)

A Caterham sem büszkélkedhet hétvégi teljesítményével, egyik autójuk sem látta meg a kockás zászlót. Kobajasi ugyan egy bravúros kvalifikáció után a 14. helyről kezdhette meg a futamot, ám már az első kanyarban a sóderágyban végezte. A japán jól jött el a rajttól, ám az első kanyarhoz érve hátulról beleszállt Massa Williamsébe, ami a verseny végét jelentette számára. Habár a nagy visszatérő magára vállalta a felelősséget és azonnal bocsánatot kért a braziltól, végül elmaradt a büntetés, mivel a csapat a hátsó fék hibájával magyarázta az esetet. Ericsson sem tudta befejezni élete első versenyét, miután a csapat az autó leállítására szólította fel olajnyomás-problémák miatt.

MARUSSIA-FERRARI (Chilton 13., Bianchi kiesett)

A két Marussia ugyan már a futam rajtjánál problémákkal küszködött, ám végül hasznos versenykilométereket tettek meg a csapat pilótái. A felvezető kör kezdetén Chilton autója nem indult el a rajtrácsról, míg a rajtot Bianchi problémái miatt kellett elhalasztani. Mindketten a boxutcából voltak kénytelenek nekivágni a versenynek és a brit végül az utolsó, 13. helyen fejezte be a futamot, mellyel folytatja jó szériáját: eddig karrierje minden futamán célba ért! Bianchinak több problémája akadt, ám pár, a garázsban eltöltött kör után visszatért a pályára körözni a francia tehetség, végül nyolc kört kapva, helyezetlenül végzett.

SAUBER-FERRARI (Sutil 11., Gutierrez 12.)

A svájci egylet pilótái műszaki gondok és megfelelő tempó nélkül, csendesen fejezték be a futamot. Már az idény eleji tesztek, a pénteki szabadedzések és a kvalifikáció során is látszott, amit végül a verseny is igazolt: a Sauber autói megbízhatóak, ám egész egyszerűen nem elég gyorsak. Sutil kimaradt az incidensekből, és a safety car beküldése után egykiállásos stratégiára váltott, ám így sem tudott a pontszerző zónába kerülni. Gutierrez a gyenge időmérős eredménye, és egy váltócsere okán kapott öt rajthelyes büntetés miatt a mezőny végéről vágott neki a viadalnak, és már a harmadik kanyarban bajba keveredett: eltalálta Perezt, így új vezetőszárnyért hajthatott a boxba. Végül csapattársa mögött, a 12. helyen ért célba.

TORO ROSSO-RENAULT (Vergne 8., Kvyat 9.)

 A kisbikák már az időmérőn is remek teljesítményt nyújtottak, a versenyen pedig dupla pontszerzést ünnepelhettek. Vergne és Kvyat is a mezőnnyel tudott autózni a futam során, a Ferrarikkal, Hülkenberggel és Bottassal harcoltak a pontszerző helyekért, annak ellenére, hogy még mindig küszködnek a fékrendszerrel. Vergne-nek még egy-két kisebb vezetői hiba is belefért, és Ricciardo kizárása után 4 pontot szerezve futott be a nyolcadik helyen csapattársa, az újonc Kvyat előtt, aki a Forma 1 legfiatalabb pontszerzőjévé avanzsált, 19 évesen, 10 hónaposan és 18 naposan gyűjtötte be élete első pontjait, ráadásul élete első versenyén. A rekord nem másé volt korábban, mint egy bizonyos Sebastian Vettelé...

FORCE INDIA-MERCEDES (Hülkenberg 6., Perez 10.)

A csapathoz visszatérő Hülkenberg szokásához híven erőn felül teljesített, és egész hétvégén jóval csapattársa előtt autózott. A német a futam elején alaposan bekezdett, és sokáig a negyedik helyen autózott, ám a kiállások során Button és Alonso is elment mellette, a williamses Bottas tempóját pedig nem tudta tartani és végül ott fejezte be a versenyt, ahonnan elindult, a hetedik helyen. Ricciardo kizárása után azonban a hatodik helyre ugrott előre. A tehetséges pilóta pályafutása során először ért célba Melbourne-ben, és annak ellenére kasszírozott be nyolc pontot, hogy ő maga is beismerte, van még hova fejlődniük a többi csapathoz képest. Pereznek pechesebben alakult a futama, mindkét Sauberrel meggyűlt a baja, a harmadik kanyarban Gutierrez koccolta le autóját, emiatt defektet kapott. A mexikói sok időt vesztett az első körös kiállással, ám a safety car beállásakor javított pozícióján. A futamot a pontszerző zónán kívül, a 11. helyen fejezte be, miután sok időt vesztegetett el a másik Sauber, Sutil autója mögött, ám a már említett Ricciardo miatt feljebb lépett az egy pontot érő 10. helyre.

FERRARI (Alonso 4., Raikkonen 7.)

A patinás olasz istálló csalódást okozott, sem Alonso, sem Raikkonen nem tudta felvenni a versenyt az élen autózókkal, sőt, a középcsapatokkal is meggyűlt a bajuk. A verseny képe alapján szinte ugyanott tartanak, mint az elmúlt években: ott vannak ugyan a pontszerző helyeken, ám most jóindulattal is csak a negyedik erőnek tekinthetjük a vörös autókat. A futam elején minden jel arra mutatott, hogy spórolnak a Ferrarik, ám hamar rá kellett eszmélnünk: egyelőre ennyire képesek a maranellóiak. Alonso szokásához híven kihozta a maximumot a futamból, ám jelzésértékű, hogy csak a kiállások során volt képes Hülkenbergen átlépni. Raikkonen még láthatóan szenved a beállításokkal, több elfékezése is jelzi, hogy nem érzi még komfortosan magát a Ferrariban. Alonso ugyan elégedett volt a problémamentes futammal, ám ő is kiemelte, a győztes mögötti 35 másodperces hátrány sok...

WILLIAMS-MERCEDES (Bottas 5., Massa kiesett)

Ugyan csak a hatodik (a kizárás után ötödik) helyre tudta behozni a többre érdemes autót a finn Bottas, érdemes lesz még odafigyelni az angol alakulatra az idény során. Pechesen alakult számukra az egész hétvége, a kvalifikáción eleredő eső nem feküdt az autónak, a tetejébe Bottas még egy öt rajthelyes büntetést is begyűjtött váltócsere miatt. Ennek ellenére a finn a 15. helyről rajtolva szerzett 10 pontot, és ha nem csapja oda a jobb hátsó kerekét a falnak a 10. körben, akkor akár a dobogót is megcsíphette volna. A tehetséges versenyző nagy kedvvel versenyzett az egész futam során, jóformán csak az ő előzései nyújtottak némi izgalmat a monoton vonatozás közepette. Massát már az első kanyarban kiütötte Kobajasi, így sajnos nem kaptunk reális képet a csapat erejéről, Bottas előretörése és jó versenytempója azonban bizakodásra adhat okot a csapaton belül. Érdekesség, hogy a mostani 10 pontjával a csapat már most öttel többet gyűjtött, mint tavaly összesen...

McLAREN MERCEDES (Magnussen 2., Button 3.)

Bár nyilvánvaló volt, hogy a tavalyi szezon után csak jobb jöhet a legendás csapat számára, ám azt nem gondoltuk, hogy az újonc Magnussen hiba nélkül hozza be autóját a harmadik helyre, ami Ricciardo kizárása után ezüstérmet eredményezett! A dán versenyző remek teljesítményével a második legfiatalabb versenyző, aki dobogóra tudott állni Forma 1-es versenyen, a rekordtartó természetesen nem más, mint Vettel. A tehetséges versenyző a rajt pillanataiban élt csak át meleg pillanatokat, ám remekül korrigálta az autó kibicsaklását. Button hozta szokásos lesipuskás formáját, a Bottas által pályán hagyott törmelékek miatt a pályára hajtó safety carral egy időben cserélt abroncsokat, és a második kiállását is az elsők között ejtette meg, amivel átugrotta többek között Alonsót és Hülkenberget is. A kettős pontszerzéssel a McLaren a konstruktőri tabella élén várja a második futamot.

RED BULL-RENAULT (Ricciardo kizárva a 2. helyről, Vettel kiesett)

Ami szinte lehetetlennek tűnt a tesztek után, az első futamon megtörtén: célba ért, sőt, dobogón végzett a Red Bull autója, és ami még furcsább, nem Vettel, hanem Ricciardo hozta a pár héttel ezelőtt valószínűtlen eredményt a csapat számára. Az ausztrál hazai pályán, élete első red bullos versenyén kormányozta be autóját a második helyre, nagy csatában múlva felül Magnussent. Ricciardónak sikerült az, ami Webbernek előtte évekig egyszer sem: az övéi előtt ünnepelhetett a pódiumon. A futam leintése után aztán jött a pofon: az ausztrál autójában túl nagy volt az üzemanyag-áramlás, így megfosztották második helyétől... Ennek ellenére semmi kétség, Christian Hornerék jól döntöttek, amikor Ricciardót ültették a visszavonuló honfitárs helyére. A címvédő Vettelnek talán ez volt pályafutása legrosszabb hétvégéje, már szombaton is problémákkal a küszködött, a Renault szoftvereinek a frissítésére volt szüksége az autójában, miután a szenzorok az üzemanyag 100 kg/órás átfolyási sebesség túllépéséről adtak jelet. Feltehetőleg ez is közrejátszott abban, hogy a német nem tudta felvenni a versenyt a többiekkel, az időmérőn már a Q2-ben kiesett, amire kis túlzással emberemlékezet óta nem volt példa. Majd miután a futamon sorra mentek el mellette a vetélytársak, a boxba hajtott és feladta a versenyt. Vettel a motor erőtlenségére panaszkodott, ami továbbra is intő jel a gárdának, csakúgy, mint az üzemanyag-ellátási problémák, Ricciardo jó versenytempója ellenére.

MERCEDES (Rosberg 1., Hamilton kiesett)

Ahogy azt sejteni lehetett, a Mercedes gyári autóival nem tudta felvenni a versenyt a mezőny a hétvége folyamán, Rosberg tetemes, 24.5 másodperces előnnyel nyerte a futamot. A német a kvalifikáció után nem volt elégedett, hibázott a gyors körén, így Hamilton és Ricciardo is megelőzte őt, ám egy remek rajtnak köszönhetően már az első kanyar után átvette a vezetést és magabiztosan, gond nélkül gyűjtötte be pályafutása negyedik győzelmét. Így már csak eggyel marad el édesapja, a világbajnok Keke Rosberg teljesítményétől, ő ötször nyert pályafutása során. Hamilton már nem volt ilyen szerencsés, az első helyről rajtoló brit már a futam elején kiállni kényszerült. A 2008-as világbajnok a motor egyik hengerének a hibája miatt parkolt be a boxba, amely jelzi, amitől a csapat már a tesztek óta óva inti a közvéleményt: még a legtöbb tesztkilométert futó istállót is bármikor megtréfálhatja a technika ördöge.

 (Fotók: Formula1.com)

Szólj hozzá!

Címkék: F1 Formula-1 Forma 1 Ausztrál Nagydíj

A bejegyzés trackback címe:

https://sportfanatiq.blog.hu/api/trackback/id/tr576283124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása