HTML

SPORT FANATIC

Friss topikok

Címkék

Acélbikák (1) Adrian Newey (1) Aguri Szuzuki (1) Alain Prost (1) Alan Jones (1) Alba Volán (3) Albert Flórián (1) Albert Park (3) Alekszandr Zubkov (1) Allianz Arena (1) alpesi sí (2) Anglia (1) Április 1-je (1) Arjen Robben (2) Arsenal (1) Arsene Wenger (1) Atletico Madrid (4) Atletico Mineiro (1) atlétika (1) Ausztrál Nagydíj (6) Ausztria (1) Ayrton Senna (2) Azari Zsolt (1) Bajnokok Ligája (6) Barcelona (5) Bayern München (6) Bernie Ecclestone (2) BL (1) bob (1) Bolzano (1) Borussia Dortmund (2) Bozen Foxes (1) Brazília (2) Brendan Rodgers (1) Bundesliga (1) Carlo Ancelotti (2) Caterham (2) Chelsea (3) Circuit Gilles Villeneuve (1) Crans Montana (1) Cristiano Ronaldo (2) DAB (1) DAB Docler (1) Daniel Ricciardo (1) Darázs Rózsa (1) David Coulthard (1) David Luiz (1) David Moyes (2) Dél-Korea (3) Diego Costa (1) Diego Simeone (2) Divízió I/A (4) Donyeck (1) Dzsudzsák Balázs (3) EBEL (3) első (1) Esteban Gutierrez (1) Észak-Írország (1) F1 (17) FC Liverpool (2) Felipe Massa (1) Ferencváros (3) Fernando Alonso (10) Feröer (1) Ferrari (9) FIA (1) FIFA (1) Finnország (4) Forma-1 (4) Forma 1 (16) Formula-1 (16) Formula 1 (4) Fradi (2) Franck Ribéry (3) FTC (2) Gera Zoltán (1) Gojang (4) Görbicz Anita (1) Görögország (1) GP2 (1) Gyász (1) Győr (1) Győri Audi ETO KC (1) Heidum Bernadett (1) Helmut Marko (1) Hertha BSC (1) Hillsborough (1) hoki (3) Imola (1) Jack Wilshere (1) Japán (2) Jean Alesi (1) jégkorong (9) Jennifer Lopez (1) Jenson Button (4) Jordánia (1) José Mourinho (1) Jupp Heynckes (1) Kamui Kobajasi (2) Kanadai Nagydíj (1) Keszler Andrea (1) Kimi Raikkonen (7) Kínai Nagydíj (1) Kóger Dániel (1) Kónya Zsófia (1) köszöntő (1) Kovács Csaba (1) labdarúgás (17) Ladányi Balázs (1) Lajtos Szandra (1) La Liga (1) Leonardo (2) Lewis Hamilton (7) Lionel Messi (3) Liverpool FC (1) Lotus (2) Luis Suárez (1) Magnussen (1) Magyarország (9) magyar foci (3) Magyar Jégkorong Szövetség (4) magyar válogatott (7) Malajzia (1) Maláj Nagydíj (1) Manchester City (1) Manchester United (6) Manuel Machata (1) Marco Mattiacci (1) Mario Götze (1) McLaren (6) Melbourne (3) Mercedes (5) Michael Schumacher (4) Mika Hakkinen (1) Miklós Edit (3) Montréal (1) Mosport (1) Motaz Salhani (1) München (1) NB I (1) Népstadion (1) Neymar (1) Nico Hülkenberg (1) Nico Rosberg (6) Novák Dezső (1) Nyon (1) Ocskay Gábor (2) Olimpia (3) Olympiakosz Pireusz (1) Ördögkatlan (1) Orosz Pál (1) O Globo (1) Paris Saint Germain (1) Paris SG (1) Pastor Maldonado (1) Pep Guardiola (4) Philipp Lahm (1) Pintér Attila (5) Pitbull (1) Premier League (1) Primera División (2) PSG (2) Puskás-díj (1) Puskás Ferenc Stadion (1) rangadó (1) Real Madrid (4) Red Bull (5) reklám (1) Renaud Lavillenie (1) Rich Chernomaz (5) rivalizálás (1) Robert Kubica (1) Robin van Persie (2) Romain Grosjean (1) Románia (1) Ronaldinho (1) Ross Brawn (1) rövid pályás gyorskorcsolya (1) Rudolf Gergely (1) rúdugrás (1) Ryan Giggs (1) Sanghaj (1) San Marino (1) SAPA Fehérvár AV19 (2) SAPA Fehérvár AV 19 (1) Sauber (2) Sebastian Vettel (6) Sebők Balázs (1) Sepang (1) Sergio Agüero (1) Sergio Perez (1) Sergio Ramos (2) Sheffield (1) short track (1) siker (1) Sir Alex Ferguson (1) Sofron István (2) Stefano Domenicali (1) Steven Gerrard (1) Szalai Ádám (1) Szergej Bubka (1) Szíria (1) Szlovénia (2) Szocsi 2014 (3) Szuperkupa (1) Takuma Szato (1) Tata Martino (2) Téli olimpia (3) Thomas Doll (2) Tito Vilanova (1) U18 női jégkorong világbajnokság (1) UEFA (1) Újpest (1) Újpest FC (1) Ukrajna (2) V6 turbó (1) válogatott (3) Varga Zoltán (1) világbajnokság (7) világcsúcs (1) Világkupa (1) Volán (1) Wayne Rooney (1) Címkefelhő

Ágaskodó lovacskából ártalmatlan póniló? - Hova tart a Ferrari?

2014.04.24. 18:59 boldizsarmarci

A Ferrari Fernando Alonso révén megszerezte idei első dobogós helyezését a Kínai Nagydíjon. Az idei negyedik versenyen... Nem ezt várták a maranellóiak a 2014-es év első megmérettetéseitől, ám az utóbbi évek eredményei után szinte már nem is meglepetés a vörösök gyengélkedése. Jean Todt 2007-es távozása óta nem nyert egyéni világbajnokságot a legendás istálló, a most leköszönő Stefano Domenicali irányítása alatt egy konstruktőri, és négy egyéni második helyezést volt képes elérni a Ferrari. Ugyan 2008-ban az élete formáját futó Massa csak egy ponttal, míg Alonso 2010-ben és 2012-ben négy, illetve három egységgel csúszott le a megdicsőülésről, a köztes években és az idei első négy versenyen mutatott produkció után az ágaskodó lovacska lassan ártalmatlan pónilóvá válik.

Domenicali a Ferrari számára gyászos Bahreini Nagydíj után mondott - vagy mondatták? - le, ahol Alonso és Raikkonen a kilencedik és tizedik helyen futott be. Szimpatikus vezetője volt a csapatnak az olasz, de ezt a lépést talán előbb meg kellett volna lépnie, az idei év előtti nagy várakozások utáni gyenge eredmények után pedig nem volt választása. Helyére a Ferrari észak-amerikai részlegének eddigi felelőse, Marco Mattiacci lépett, amely meglepetésként érte a Forma 1 követőit. Kérdéses a döntés helyessége, ám véleményem szerint nem véletlenül Mattiaccira esett a választás. Ugyan sok tapasztalata nem lehet az üzletemberként tevékenykedő olasznak a versenysportról, ám ne feledjük, annak idején egy bizonyos Flavio Briatore is hasonló helyzetből lett befolyásos csapatfőnök, és tette világbajnokká csapatával a Forma 1 két korszakos zseniét, Michael Schumachert és Fernando Alonsót...

Ha már a két klasszisnál tartunk, a Ferrari sokat köszönhet a nevének és az általa felépített legendának. Képzeljük csak el, ha 1996-ban, az akkor mélyponton lévő gárdához nem érkezett volna Schumacher, és ha az utóbbi években Alonso nem ragaszkodott volna annyira az olaszokhoz. Természetesen nem csak e két versenyzőn múlott a csapat eredményessége, ám ha Schumi és Alonso karizmatikussága, gyengébb autóval való teljesítménye és a végsőkig való küzdése nem segítette volna a Ferrarit, akkor... Sokat köszönhet klasszisainak kitartása miatt az istálló, bár a hűség érthető: minden versenyző álma, hogy a Ferrarival legyen világbajnok.

Egy biztos, a Ferrarinak vérfrissítésre van szüksége, ugyanis hosszú távon nem fog működni az elnök, Luca di Montezemolo által alkalmazott nyomás, amelyet a csapatra próbál helyezni. A hírek szerint maga Montezemelo szeretne az eddigieknél jobban belefolyni az istálló ügyeibe, ám számomra úgy tűnik, az elnök kicsit régimódi eszközökkel próbálja jobb teljesítményre sarkallni a csapattagokat. Nem valószínű, hogy napjaink száguldó cirkuszának profi körülményei között az egyébként is keményen dolgozó szerelők jobban tudnak dolgozni csak azért, mert az elnök felszólítja őket erre. Szemléletváltásra van szüksége a vörösöknek, amelyet véleményem szerint Mattiacci meg tud honosítani az istállónál. Elhangzott már ugyan tapasztalatlansága a versenyzés terén, ám a Ferrari észak-amerikai részlegénél elért sikerei segíthetnek céljai elérésében, hiszen tulajdonképpen itt sincs másról szó, mint eddig munkája során: sikerre kell vezetni egy projektet. Ez persze egyszerűen hangozhat, ám véletlenül senki sem kerül a Ferrari vezetői székébe.

A sikergyáros Jean Todt már az FIA elnöke, Ross Brawn feltehetőleg már nem tér vissza, Briatore pedig túl megosztó személyiség, így esett a választás a sokak által ismeretlen üzletemberre. Kellett valami új, meglepő, ugyanakkor logikus lépés, amely előre viheti a Ferrarit, ezt és a megújulást szimbolizálhatja Mattiacci. Bár furcsán hangzik, de utólag a tavaly év eleji jó forma volt a legrosszabb, ami a Ferrarival történhetett, ugyanis elhitette a maranellóiakkal, hogy minden a legnagyobb rendben folyik a csapatnál. Így hát Mattiacci kinevezésével az egyetlen probléma az időzítés: ha ezt még az idei nagy szabályváltozások előtt - amelyek mellett leginkább az olaszok kardoskodtak, főleg a motorok terén, amelytől előrelépést vártak - lépi meg az istálló, talán új inspirációkat kaptak volna, és eredményesebbek lehettek volna idén.

Alonso az új csapatfőnök első versenyén végzett szinte a semmiből a pódiumon a Kínai Nagydíjon, ám ez ne tévesszen meg senkit, mint ahogy az sem, ha a Spanyol Nagydíjra készülő átfogó fejlesztési csomag esetleg nagyobb javulást hozna. Az idei hajó már most elment, a Ferrari manapság nem tartozik a legjobb év közi fejlesztők közé. Újabb átmeneti évvé vált ez az olaszok számára, Mattiacci munkája legkésőbb jövőre látszódhat meg. Kemény dolga lesz, inspirálnia kell a lassú autó miatt motiválatlanná válható Raikkonent, és meg kell tartania a lassan élete legszebb éveit elpocsékoló Alonsót, aki a legfrissebb pletykák szerint a jövő évi McLaren-Honda kombinációval kacérkodik a vörösök eredménytelensége miatt. Egy dolog biztos, az F1-nek szüksége van egy erős Ferrarira, úgyhogy: Forza Ferrari!

(Fotók: kimiraikkonenspace.com, theautochannel.com, telesport.hu)

Szólj hozzá!

Címkék: Ferrari Forma-1 F1 Formula-1 Forma 1 Kimi Raikkonen Fernando Alonso Marco Mattiacci Stefano Domenicali

A bejegyzés trackback címe:

https://sportfanatiq.blog.hu/api/trackback/id/tr936283094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása