HTML

SPORT FANATIC

Friss topikok

Címkék

Acélbikák (1) Adrian Newey (1) Aguri Szuzuki (1) Alain Prost (1) Alan Jones (1) Alba Volán (3) Albert Flórián (1) Albert Park (3) Alekszandr Zubkov (1) Allianz Arena (1) alpesi sí (2) Anglia (1) Április 1-je (1) Arjen Robben (2) Arsenal (1) Arsene Wenger (1) Atletico Madrid (4) Atletico Mineiro (1) atlétika (1) Ausztrál Nagydíj (6) Ausztria (1) Ayrton Senna (2) Azari Zsolt (1) Bajnokok Ligája (6) Barcelona (5) Bayern München (6) Bernie Ecclestone (2) BL (1) bob (1) Bolzano (1) Borussia Dortmund (2) Bozen Foxes (1) Brazília (2) Brendan Rodgers (1) Bundesliga (1) Carlo Ancelotti (2) Caterham (2) Chelsea (3) Circuit Gilles Villeneuve (1) Crans Montana (1) Cristiano Ronaldo (2) DAB (1) DAB Docler (1) Daniel Ricciardo (1) Darázs Rózsa (1) David Coulthard (1) David Luiz (1) David Moyes (2) Dél-Korea (3) Diego Costa (1) Diego Simeone (2) Divízió I/A (4) Donyeck (1) Dzsudzsák Balázs (3) EBEL (3) első (1) Esteban Gutierrez (1) Észak-Írország (1) F1 (17) FC Liverpool (2) Felipe Massa (1) Ferencváros (3) Fernando Alonso (10) Feröer (1) Ferrari (9) FIA (1) FIFA (1) Finnország (4) Forma-1 (4) Forma 1 (16) Formula-1 (16) Formula 1 (4) Fradi (2) Franck Ribéry (3) FTC (2) Gera Zoltán (1) Gojang (4) Görbicz Anita (1) Görögország (1) GP2 (1) Gyász (1) Győr (1) Győri Audi ETO KC (1) Heidum Bernadett (1) Helmut Marko (1) Hertha BSC (1) Hillsborough (1) hoki (3) Imola (1) Jack Wilshere (1) Japán (2) Jean Alesi (1) jégkorong (9) Jennifer Lopez (1) Jenson Button (4) Jordánia (1) José Mourinho (1) Jupp Heynckes (1) Kamui Kobajasi (2) Kanadai Nagydíj (1) Keszler Andrea (1) Kimi Raikkonen (7) Kínai Nagydíj (1) Kóger Dániel (1) Kónya Zsófia (1) köszöntő (1) Kovács Csaba (1) labdarúgás (17) Ladányi Balázs (1) Lajtos Szandra (1) La Liga (1) Leonardo (2) Lewis Hamilton (7) Lionel Messi (3) Liverpool FC (1) Lotus (2) Luis Suárez (1) Magnussen (1) Magyarország (9) magyar foci (3) Magyar Jégkorong Szövetség (4) magyar válogatott (7) Malajzia (1) Maláj Nagydíj (1) Manchester City (1) Manchester United (6) Manuel Machata (1) Marco Mattiacci (1) Mario Götze (1) McLaren (6) Melbourne (3) Mercedes (5) Michael Schumacher (4) Mika Hakkinen (1) Miklós Edit (3) Montréal (1) Mosport (1) Motaz Salhani (1) München (1) NB I (1) Népstadion (1) Neymar (1) Nico Hülkenberg (1) Nico Rosberg (6) Novák Dezső (1) Nyon (1) Ocskay Gábor (2) Olimpia (3) Olympiakosz Pireusz (1) Ördögkatlan (1) Orosz Pál (1) O Globo (1) Paris Saint Germain (1) Paris SG (1) Pastor Maldonado (1) Pep Guardiola (4) Philipp Lahm (1) Pintér Attila (5) Pitbull (1) Premier League (1) Primera División (2) PSG (2) Puskás-díj (1) Puskás Ferenc Stadion (1) rangadó (1) Real Madrid (4) Red Bull (5) reklám (1) Renaud Lavillenie (1) Rich Chernomaz (5) rivalizálás (1) Robert Kubica (1) Robin van Persie (2) Romain Grosjean (1) Románia (1) Ronaldinho (1) Ross Brawn (1) rövid pályás gyorskorcsolya (1) Rudolf Gergely (1) rúdugrás (1) Ryan Giggs (1) Sanghaj (1) San Marino (1) SAPA Fehérvár AV19 (2) SAPA Fehérvár AV 19 (1) Sauber (2) Sebastian Vettel (6) Sebők Balázs (1) Sepang (1) Sergio Agüero (1) Sergio Perez (1) Sergio Ramos (2) Sheffield (1) short track (1) siker (1) Sir Alex Ferguson (1) Sofron István (2) Stefano Domenicali (1) Steven Gerrard (1) Szalai Ádám (1) Szergej Bubka (1) Szíria (1) Szlovénia (2) Szocsi 2014 (3) Szuperkupa (1) Takuma Szato (1) Tata Martino (2) Téli olimpia (3) Thomas Doll (2) Tito Vilanova (1) U18 női jégkorong világbajnokság (1) UEFA (1) Újpest (1) Újpest FC (1) Ukrajna (2) V6 turbó (1) válogatott (3) Varga Zoltán (1) világbajnokság (7) világcsúcs (1) Világkupa (1) Volán (1) Wayne Rooney (1) Címkefelhő

F1 Futamelemzés - Maláj Nagydíj

2014.04.02. 16:02 boldizsarmarci

Lezajlott a Forma 1-es világbajnokság idei második futama, a Maláj Nagydíj, amelyen az eget verő izgalmak megint elmaradtak, ám volt mire odafigyelni az 56 körös versenyen. A pálya karakterisztikájából adódóan több csatának lehettünk szemtanúi, és tovább körvonalazódtak a erőviszonyok is. A Red Bull még sincs akkora bajban, mint azt a szezon előtt gondoltuk, a Ferrarik és a Williamsek várakozásaink alatt teljesítenek, az újoncokat pedig ismét nem érheti panasz. Csakúgy, mint az Ausztrál Nagydíj után, most is csapatról csapatra elemezzük a történteket.

MARUSSIA-FERRARI (Chilton 15., Bianchi kiesett)

Az év eleji tesztek és az első futam után is úgy tűnt, hogy a két kiscsapat közül az oroszok lesznek az erősebbek idén, azonban a Maláj Nagydíjon váratlanul fordult a kocka. Bianchi már a rajtnál problémákba ütközött, Vergne bal hátsó defektet okozott autójának, melynek köszönhetően a francia a lotusos Maldonadót forgatta ki. Az ütközésért öt másodperces büntetéssel és két büntetőponttal sújtották a tulajdonképpen vétlen Bianchit, és a versenyt is hamar fel kellett adnia fékhiba miatt. Chilton viszont élete 21. futamát is teljesítette, amellyel rekorder, ilyen hosszú százszázalékos mutatóval nem rendelkezik senki a Forma 1 történetében. Ugyanakkor fájó a csapat számára, hogy a brit a Caterhamek mögött, utolsóként végzett.

SAUBER-FERRARI (Gutierrez kiesett, Sutil kiesett)

A svájci istállót is a Caterham mögé kell helyeznünk a rangsorban, ugyanis sem Sutil, sem Gutierrez nem tudott maradandót alkotni. Az Ausztrál Nagydíjon lassú Sauberek most még megbízhatatlanok is voltak, mindketten kiestek. Kilátástalannak tűnik a csapat helyzete, amikor autóik a képernyőre kerültek, a hátsó régiókban láttuk csatázni őket. Bár Gutierrez tizenkettedik rajtpozíciója ígéretesnek tűnt, a mexikói nem tudott élni a pontszerzési lehetőséggel, míg Sutil egész hétvégén a tapadással küszködött. Futamuknak végül egy váltóhiba, illetve az energia-visszanyerő rendszer csődje vetett véget.

CATERHAM-RENAULT (Kobajasi 13., Ericsson 14.)

Magukhoz képest meglehetősen jól teljesítettek hazai pályán a Caterhamek, Kobajasi a verseny közepéig a pontszerző zóna közelében autózott, és Ericsson is felhívta magára a figyelmet egy-két manőverével, ráadásul mindketten célba is értek, ellentétben az Ausztrál Nagydíjjal. Problémamentes futam volt számukra, és képernyőre is kerültek párharcaik révén, mind Kobajasinak, mind Ericssonnak volt emlékezetes momentuma a verseny során. A japán Grosjeannal való csatájára, míg Ericsson Vergne-nyel és Raikkonennel való előzgetésére lehet büszke. A fiatal svéd meglehetősen jó benyomást keltett versenyzésével. Mindenképpen pozitívan tekinthet vissza a csapat a Maláj Nagydíjra.

LOTUS-RENAULT (Grosjean 11., Maldonado kiesett)

Fejlődött az enstone-i gárda is, bár Maldonadónak már a hetedik körben be kellett fejeznie a versenyt az energia-visszanyerő rendszer hibája okán, de Grosjean befejezte a versenyt, és csak egy hellyel csúszott le a pontszerzésről. Nyilván előrébb szeretnék látni magukat az egykor szebb napokat is megélő istállónál, ám ahhoz képest, ahogy kezdték a idényt, szép eredmény Grosjean tizenegyedik helye, kíváncsian várjuk, hogyan sikerül fejleszteniük az autót az anyagilag is rosszul álló Lotusnál.

TORO-ROSSO-RENAULT (Kvjat 10., Vergne kiesett)

A kisbikák most nem voltak olyan meggyőzőek, mint az Ausztrál Nagydíjon, Vergne autójával már a rajtnál probléma adódott, megsérült a vezetőszárnya, és visszaesett a mezőny végére. A francia már csak az esőben, vagy egy safety car-os periódusban reménykedett, de hamar a verseny feladására kényszerült a turbó hibája miatt. Kvjat viszont második futamán is pontot szerzett, a fiatal orosznak alaposan meg kellett küzdenie az egy pontért, de végül megérdemelten végzett a tizedik helyen.

MCLAREN-MERCEDES (Button 6., Magnussen 9.)

A brit istálló jelentősen elmaradt attól a tempótól, amit az idénynyitón láthattunk tőlük. Button ugyan kihozta a legtöbbet a futamból, feltartotta az árnyalatnyival gyorsabbnak tűnő Williamseket, de az első helyezettől kapott 83 másodperc nagyon soknak tűnik. Button csendesebb versenyével ellentétben Magnussennel történt egy s más: a verseny elején megtörte első szárnyát, és Raikkonen versenyét is tönkretette, amiért Bianchihoz hasonlóan öt másodperces büntetéssel és két büntetőponttal sújtották a versenybírók. A dán azonban ismét pontszerző helyen fejezte be a futamot, így nem lehet csalódott, ám az idénynyitón szerzett második helyezés megismétlése a problémák nélkül is elérhetetlen lett volna, ami elgondolkodtató lehet a wokingiak számára.

WILLIAMS-MERCEDES (Massa 7., Bottas 8.)

A Williamsek hasonló tempót mutattak, mint a McLarenek, ami ha az Ausztrál Nagydíj erősorrendjét vesszük figyelembe, akkor bíztatóbb, mint a sepangi futamon mutatott teljesítmény. Bár mind Massa, mind Bottas szép felzárkózást produkált a rosszul sikerült időmérő után, ám képtelenek voltak túljutni Button McLarenjén. Kétséges számunkra, hogy előrébb végzett-e volna a páros, ha sikerült volna megelőzniük a britet. Azonos szintet képvisel a két patinás istálló, ám nem a pontszerző zóna második felébe vártuk egyiküket sem. Beárnyékolta még a Williams futamát a pár körrel a verseny vége előtt elhangzott utasítás, miszerint a csapattársa elengedésére szólították fel a Button mögött autózó Massát, aki ellenszegült csapata akaratának, így a vártnál szerényebb teljesítmény mellett lesz még miről beszélni csapaton belül.

FORCE INDIA-MERCEDES (Hülkenberg 5., Perez kiesett)

Felemás futamon van túl a csapat. Perez a rajtrácsra sem tudott felállni váltóproblémák miatt, ám Hülkenberg megint remek teljesítményt nyújtott, és újabb értékes pontokat szerzett. A német volt az egyedüli, aki két kiállással teljesítette a futamot az élmezőnyben, hiszen ez volt az egyetlen esélye, hogy dobogóközeli, vagy akár dobogós eredményt tudjon elérni. Utóbbi ugyan nem sikerült, de a próbálkozásért mindenképpen dicséret illeti mind Hülkenberget, mind a csapatot, és a tempójukra sem lehet panaszuk, 36 másodperccel előzték meg a mögöttük beérő, az első futamon dobogós Buttont.

FERRARI (Alonso 4., Raikkonen 12.)

A Force-Indiához hasonlóan a Ferrari sem mutathatta meg két autóval, mit is tud igazán, Raikkonen versenyét hamar tönkretette Magnussennel való koccanása, defektes autóval kellett egy teljes kört megtennie a finnek, ami után már nem tudta a pontszerzők közé visszaküzdeni magát. Alonso csakúgy, mint Melbourne-ben, újra negyedik lett, ám esélye sem volt a Mercedesek és a Red Bullok ellen, ami aggasztó lehet az olaszok számára. A spanyol ugyanolyan stabil, mint mindig, de ennél többre ő sem képes, ha a csapat nem tud fejlesztésekkel előállni, újra lemaradhat a világbajnoki címért való küzdelemben.

RED BULL-RENAULT (Vettel 3., Ricciardo kiesett.)

Azt már az első futamon is láthattuk Ricciardo révén, hogy az energiaitalosok közel sem olyan reménytelenek, mint amilyen képet a teszteken festettek magukról, és a második verseny után kijelenthetjük, hogy a Red Bull egyértelműen a második erő a Mercedes mögött. Vettel kihozta a maximumot a futamból, ám szegény Ricciardóra megint rájárt a rúd. Boxkiállása során a bal első kerekét rosszul rögzítették, ami miatt a szerelőknek vissza kellett tolniuk autóját a garázsukhoz, majd autójának első szárnya adta fel a szolgálatot, végül a versenybíróság a nem biztonságos kiengedés miatt tíz másodperces stop and go büntetésre ítélte az ausztrált, amely a verseny végét is jelentette a számára. Amit viszont nem értünk, hogy a következő, bahreini futamra is büntetéssel sújtották Ricciardót a versenybírák, így kétszeresen bűnhődik egy hiba miatt, amelyet nem is ő, hanem a csapata követett el...

MERCEDES (Hamilton 1., Rosberg 2.)

Sok mindent nem lehet hozzáfűzni a német gárda teljesítményéhez, Hamilton rajt-cél győzelmet aratott, de Rosberg második helye sem forgott veszélyben. Ugyanakkor a verseny bizonyos szakaszaiban Vettel Red Bullja gyorsabbnak tűnt, ami most még nem, de a későbbiekre nézve intő jel lehet a Mercedes számára. Azonban ha tartani tudják a fejlesztési tempót, amelyben a Red Bull a mezőny legjobbja, nem lehet baj, ellenkező esetben izgalmas versenyfutást láthatunk a két csapat között.

Szólj hozzá!

Címkék: Ferrari Malajzia F1 Red Bull Mercedes Formula-1 Sebastian Vettel Forma 1 Lewis Hamilton Kimi Raikkonen Maláj Nagydíj Nico Rosberg Fernando Alonso Sepang

A bejegyzés trackback címe:

https://sportfanatiq.blog.hu/api/trackback/id/tr296283110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása