HTML

SPORT FANATIC

Friss topikok

Címkék

Acélbikák (1) Adrian Newey (1) Aguri Szuzuki (1) Alain Prost (1) Alan Jones (1) Alba Volán (3) Albert Flórián (1) Albert Park (3) Alekszandr Zubkov (1) Allianz Arena (1) alpesi sí (2) Anglia (1) Április 1-je (1) Arjen Robben (2) Arsenal (1) Arsene Wenger (1) Atletico Madrid (4) Atletico Mineiro (1) atlétika (1) Ausztrál Nagydíj (6) Ausztria (1) Ayrton Senna (2) Azari Zsolt (1) Bajnokok Ligája (6) Barcelona (5) Bayern München (6) Bernie Ecclestone (2) BL (1) bob (1) Bolzano (1) Borussia Dortmund (2) Bozen Foxes (1) Brazília (2) Brendan Rodgers (1) Bundesliga (1) Carlo Ancelotti (2) Caterham (2) Chelsea (3) Circuit Gilles Villeneuve (1) Crans Montana (1) Cristiano Ronaldo (2) DAB (1) DAB Docler (1) Daniel Ricciardo (1) Darázs Rózsa (1) David Coulthard (1) David Luiz (1) David Moyes (2) Dél-Korea (3) Diego Costa (1) Diego Simeone (2) Divízió I/A (4) Donyeck (1) Dzsudzsák Balázs (3) EBEL (3) első (1) Esteban Gutierrez (1) Észak-Írország (1) F1 (17) FC Liverpool (2) Felipe Massa (1) Ferencváros (3) Fernando Alonso (10) Feröer (1) Ferrari (9) FIA (1) FIFA (1) Finnország (4) Forma-1 (4) Forma 1 (16) Formula-1 (16) Formula 1 (4) Fradi (2) Franck Ribéry (3) FTC (2) Gera Zoltán (1) Gojang (4) Görbicz Anita (1) Görögország (1) GP2 (1) Gyász (1) Győr (1) Győri Audi ETO KC (1) Heidum Bernadett (1) Helmut Marko (1) Hertha BSC (1) Hillsborough (1) hoki (3) Imola (1) Jack Wilshere (1) Japán (2) Jean Alesi (1) jégkorong (9) Jennifer Lopez (1) Jenson Button (4) Jordánia (1) José Mourinho (1) Jupp Heynckes (1) Kamui Kobajasi (2) Kanadai Nagydíj (1) Keszler Andrea (1) Kimi Raikkonen (7) Kínai Nagydíj (1) Kóger Dániel (1) Kónya Zsófia (1) köszöntő (1) Kovács Csaba (1) labdarúgás (17) Ladányi Balázs (1) Lajtos Szandra (1) La Liga (1) Leonardo (2) Lewis Hamilton (7) Lionel Messi (3) Liverpool FC (1) Lotus (2) Luis Suárez (1) Magnussen (1) Magyarország (9) magyar foci (3) Magyar Jégkorong Szövetség (4) magyar válogatott (7) Malajzia (1) Maláj Nagydíj (1) Manchester City (1) Manchester United (6) Manuel Machata (1) Marco Mattiacci (1) Mario Götze (1) McLaren (6) Melbourne (3) Mercedes (5) Michael Schumacher (4) Mika Hakkinen (1) Miklós Edit (3) Montréal (1) Mosport (1) Motaz Salhani (1) München (1) NB I (1) Népstadion (1) Neymar (1) Nico Hülkenberg (1) Nico Rosberg (6) Novák Dezső (1) Nyon (1) Ocskay Gábor (2) Olimpia (3) Olympiakosz Pireusz (1) Ördögkatlan (1) Orosz Pál (1) O Globo (1) Paris Saint Germain (1) Paris SG (1) Pastor Maldonado (1) Pep Guardiola (4) Philipp Lahm (1) Pintér Attila (5) Pitbull (1) Premier League (1) Primera División (2) PSG (2) Puskás-díj (1) Puskás Ferenc Stadion (1) rangadó (1) Real Madrid (4) Red Bull (5) reklám (1) Renaud Lavillenie (1) Rich Chernomaz (5) rivalizálás (1) Robert Kubica (1) Robin van Persie (2) Romain Grosjean (1) Románia (1) Ronaldinho (1) Ross Brawn (1) rövid pályás gyorskorcsolya (1) Rudolf Gergely (1) rúdugrás (1) Ryan Giggs (1) Sanghaj (1) San Marino (1) SAPA Fehérvár AV19 (2) SAPA Fehérvár AV 19 (1) Sauber (2) Sebastian Vettel (6) Sebők Balázs (1) Sepang (1) Sergio Agüero (1) Sergio Perez (1) Sergio Ramos (2) Sheffield (1) short track (1) siker (1) Sir Alex Ferguson (1) Sofron István (2) Stefano Domenicali (1) Steven Gerrard (1) Szalai Ádám (1) Szergej Bubka (1) Szíria (1) Szlovénia (2) Szocsi 2014 (3) Szuperkupa (1) Takuma Szato (1) Tata Martino (2) Téli olimpia (3) Thomas Doll (2) Tito Vilanova (1) U18 női jégkorong világbajnokság (1) UEFA (1) Újpest (1) Újpest FC (1) Ukrajna (2) V6 turbó (1) válogatott (3) Varga Zoltán (1) világbajnokság (7) világcsúcs (1) Világkupa (1) Volán (1) Wayne Rooney (1) Címkefelhő

Alonso vs. Raikkonen - A torreádor a jégember ellen

2014.03.26. 19:19 boldizsarmarci

Fernando Alonso és Kimi Raikkonen. Két világbajnok, generációjuk legtehetségesebb versenyzői idén egy csapatban szerepelnek, ráadásul a Forma 1 legnagyobb csapatában, a Ferrariban. A két remek pilóta pályafutása párhuzamosan zajlott az autósportok csúcskategóriájában, és bár mindketten legyőzték már egymást világbajnoki csatában, most egyforma autóval dönthetik el, ki a jobb kettőjük közül. A közönség izgatottan várja, hogyan alakul a csata, a 2014-es versenyév talán egyik legnagyobb kérdése – mire megy egymással Alonso és Raikkonen?

2001. március 4. Ausztrália, Melbourne. Négy újonc pilóta várt arra, hogy elinduljon élete első Forma 1-es versenyén. Köztük egy csendes finn, Raikkonen, aki a legendák szerint nem izgult túlzottan első megmérettetésén – a csapat tagjai ébresztették nem sokkal a futam kezdete előtt – a Sauber színeiben a 13. helyről várta a rajtot, négy tizeddel lemaradva az időmérőn a csapattárs Nick Heidfeldtől. Nem a legacélosabb, de nem is gyenge bemutatkozás. Ellenben egy másik bemutatkozó, egy szemtelenül fiatal spanyol, Alonso a 19. helyre kvalifikálta magát, megelőzve három versenyzőt, köztük a márkatárs Marquest, akire több mint 2,5 (!) másodpercet vert az időmérőn. Mindezt a mezőny leggyengébb autójával, egy Minardival. A szakértők szerint felesleges kockázatot vállaltak a csapatok a két pilóta szerződtetésével, mert az újoncok akár a többi pilótára is veszélyt jelenthettek volna. Az aggodalmaskodóknak nyomós érvük volt: Raikkonen mindössze 23, Alonso pedig 24 versenyt futott együléses versenyautóval a Forma 1 előtt, ám hamar be kellett látniuk, felesleges volt pánikolni. A futamon aztán mindketten célba értek: Alonso a tizenkettedikként, megelőzve a rutinos Fisichellát, Raikkonen pedig a pontszerző, hatodik helyen végzett élete első F1-es nagydíján! Ezzel mindkét pilóta gyakorlatilag az első verseny után elhessegetett maga körül minden kételyt, miszerint nem elég érettek a száguldó cirkuszhoz.

Első évükben nyújtott produkciójukkal meggyőzték a fanyalgókat, és ami még fontosabb, felhívták magukra több csapat figyelmét is. Raikkonen a 2002-es esztendőt már a McLarennél, Mika Hakkinen utódjaként kezdte meg, annak ellenére, hogy sokan a brit csapat által korábban protezsált Heidfeldet várták a kétszeres világbajnok helyére. Alonso ugyan nem kapott versenyzői ülést, de nem került rossz helyre: a Renault csapat szerződtette tesztpilótának. Bár Raikkonen egy emlékezetes futamon, a Francia nagydíjon hajszál híján megszerezte élete első győzelmét (a finn pár körrel a futam vége előtt csúszott meg az Allan McNish Toyotájából kiömlő olajon, és Schumacher elment mellette, amivel nem csak a győzelmet, de ötödik világbajnoki címét is begyűjtötte), az igazi fordulópontot mindkét pilóta életében a 2003-as év, és főleg a második nagydíjhétvége, a Maláj Nagydíj hozta meg.

Raikkonen továbbra is a McLaren pilótájaként folytatta a küzdelmeket, míg Alonso Jenson Button helyét foglalta el az egyre javuló Renaultban, a tapasztalt Jarno Trulli csapattársaként. A sepangi hétvége mindkét versenyző számára emlékezetes marad: Alonso az időmérőn nyújtott parádés teljesítményével megszerezte az első rajtkockát, a futamon pedig a harmadik helyen végzett, míg a versenyt a hetedik helyről rajtoló Raikkonen nyerte! A finn végül annak ellenére is versenyben volt a világbajnoki címért, hogy nem nyert több futamot az év során –csak két ponttal maradt el a végelszámolásnál a hatodik világbajnoki címét megszerző Schumachertől. Alonso is megszerezte élete első győzelmi trófeáját, a spanyol nálunk, a Hungaroringen ünnepelhetett.

A 2004-es évben senki nem tudta felvenni a versenyt Schumacherrel, így két hősünk sem. Mindketten négy dobogós helyet tudtak felmutatni az év során, Raikkonen köztük egy győzelmet is besöpört, ám első nagy összecsapásukat a 2005-ös esztendő hozta meg. Dominálták a versenyévet, 19 versenyből 14 Alonso és Raikkonen győzelmével ért véget, egyenlő elosztásban. A spanyol az esztendő második futamától vezette a pontversenyt, és Kimi év eleji bukdácsolása okán hamar nagy pontelőnyt tudhatott magáénak. A Mclaren-Mercedes a fejlesztések révén néhány futam után a mezőny leggyorsabb autójává vált, ám a szerencse nem állt a finn versenyző mellé. Háromszor is az élről esett ki műszaki gondok miatt, és további három alkalommal esett el értékes pontoktól, ugyancsak meghibásodások miatt. Alonso lesipuskás módon gyűjtötte be a finn által elvesztegetett győzelmeket és pontokat, és a Brazil Nagydíjon a Forma 1 történetének addigi legfiatalabb világbajnokává avanzsált (azóta Vettel átvette a spanyol rekordját).

Címvédőként Alonso a 2006-os évben is behúzta a világbajnokságot, de ezúttal nem Raikkonennel, hanem Schumacherrel kellett megküzdenie. A finn szenvedett a McLarennel, győzelmet nem szerzett és csupán hatszor tudott a dobogón végezni az előző évinél szerényebb képességű autóval. Alonso azonban lekopírozta 2005-ös teljesítményét: ugyanúgy hétszer győzött és egyetlen ponttal szerzett többet, mint 2005-ben. Ám hiába a sikerek a Renault-val, Alonso új kihívásokra vágyott, és a McLaren hullámvölgyeit megelégelő Raikkonen helyére igazolt, míg a finn nem tudott ellenállni a Ferrari hívó szavának. Ekkor még nem is sejthettük, hogy a 2007-es esztendő a Forma 1 történetének egyik legszorosabb csatáját hozza e két versenyző főszereplésével.

Kimi bekezdett a Ferrarival, rögtön megnyerte az első futamát a vörös autóval a McLaren két versenyzője, Alonso és Hamilton előtt, és akkor még nem tudtuk, hogy ez egyben a világbajnokság végeredménye is lesz. Bár a finn kisebb hullámvölgybe került az év során, ám hihetetlen hajrával életben tartotta világbajnoki esélyeit. Bár az újonc Hamilton beleszólt hőseink csatájába, és két futammal a vége előtt még neki állt a zászló, az ominózus utolsó két futamon Raikkonen diadalmaskodott és ledolgozta 17 (!) pontos hátrányát. 6 győzelemmel, 110 ponttal, egyetlen ponttal megelőzve Alonsót és Hamiltont, megszerezte élete első és eddigi egyetlen világbajnoki címét!

A következő év nem a finn és a spanyol világbajnok csatáját hozta, mindketten két győzelmet tudtak csak felmutatni. Alonsónak esélye sem volt a titulusért küzdeni, a Mclarennél nem túl otthonosan mozgó spanyol visszatért sikerei kovácsához, a Renaulthoz, ám az autó már közel sem volt annyira versenyképes, mint az előző években. Raikkonen címvédőként nem tudta tartani a tempót az élete formáját futó Massával, aki végül a 2007-es évhez hasonló izgalmak közepette veszítette el a világbajnoki címet Hamilton ellenében. Ha pedig ez az év nem a két klasszisé volt, akkor mit mondjuk a 2009-esről? Alonso a gyengécske Renault-val egy dobogót, Raikkonen pedig egyetlen győzelmet tudott felmutatni az alapos szabályváltozások miatt felbolydult mezőnyben. A finn nem csillogott régi fényében, és ez cselekvésre ösztönözte a Ferrari vezetőségét: kivásárolták a szerződéséből, és éppen a nagy vetélytársat, Alonsót ültették a helyére.

Raikkonen a Forma 1-ből kiábrándulva, a rali világbajnokság felé vette az irányt, ám 2012-ben újra feltűnt a színen: a Lotushoz igazolt. Távolléte alatt Vettel két világbajnoki címet szerzett, egyet Alonsóval nagy csatában (2010), a másikat pedig végig dominálva gyűjtötte be (2011). Visszatérő szezonjában Kimi remek teljesítményt nyújtott, és sokáig a vb-címért is harcban volt a némettel és régi játszótársával, Alonsóval, de végső siker Vettelé lett. Csakúgy, mint a tavalyi évben, amikor is az idény első felében szintén úgy tűnt, e három pilóta küzd meg a dicsőségért, ám végül a háromszoros világbajnok megnyerte az utolsó kilenc versenyt. Közben Alonsónak az autóval, Raikkonennek pedig a csapatával gyűlt meg a baja. Olyannyira, hogy a finn nem hosszabbította meg szerződését a Lotussal, és bekövetkezett az, amit titkon mindenki várt.

Kimi visszatért oda, ahol élete legnagyobb sikerét aratta, és csakúgy, mint 2007-ben, most sem lesz egyszerű legyőznie Alonsót. Most, hét évvel később tovább bonyolítja a szituációt, hogy azonos autóban küzdhetnek meg egymással. A két világbajnok tiszteli egymást, mindketten többször hangoztatták már nyilatkozataikban, mennyire elismerik a másik tudását, és remélhetőleg ezt a jó viszonyt nem töri meg a nagy győzni akarás. 2007-ben láthattuk, a spanyol nem viseli jól, ha csapattársa a fejére nő, akkor Hamiltonnal való nézeteltérései azt eredményezték, hogy a nevető harmadiké, éppen Raikkonené lett a siker. Bár Alonso később többször is hangsúlyozta, igazából Ron Dennissel és a csapat filozófiájával volt a legnagyobb problémája, ám tény, a Torreádor akkor érzi igazán jól magát, ha csapattársa segíti a világbajnoki küzdelemben (lásd Fisichella, Massa).

Éppen emiatt könnyen megismétlődhetnek a hét évvel ezelőtti események, főleg ha Raikkonen képes lesz egyszer-kétszer legyőzni Alonsót, ami minden bizonnyal meg is fog történni. A két világbajnok azonban cáfolja a spekulációkat, és több okból is következtethetünk arra, hogy valóban nem lesz fennakadás kapcsolatukban. Egyrészt Alonso ötödik évét kezdi meg az olasz csapatnál, családias hangulatban dolgozhat, a team tagjai szinte isszák a szavait, nem úgy, mint annak idején a McLarennél. Másrészt a 2007 óta sok idő telt el, ezalatt a spanyol jóval tapasztaltabb lett, és feltehetőleg az említett esetből is tanult. Tudja ezt Raikkonen is, és csak úgy győzhetik le a Red Bull négyszeres bajnokát, Vettelt, és a teszteken remekül muzsikáló Mercedessel támadó Hamiltont és Rosberget, ha kakaskodás nélkül, a csapat sikeréért dolgoznak. Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon teljesítményben nem sok választotta el a két világbajnokot, ám nem lehetnek túlzottan büszkék az elért eredményre: Alonso a negyedik, Raikkonen pedig a hetedik helyen ért célba. Az autónak javulnia kell, de a pilótapárossal úgy fest, nem lesz probléma. Harcra fel hát!

(Fotók: f1.com, motorsportal.hu, smh.com.au)

Szólj hozzá!

Címkék: Ferrari F1 Formula-1 Forma 1 Kimi Raikkonen Fernando Alonso

A bejegyzés trackback címe:

https://sportfanatiq.blog.hu/api/trackback/id/tr616283115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása