HTML

SPORT FANATIC

Friss topikok

Címkék

Acélbikák (1) Adrian Newey (1) Aguri Szuzuki (1) Alain Prost (1) Alan Jones (1) Alba Volán (3) Albert Flórián (1) Albert Park (3) Alekszandr Zubkov (1) Allianz Arena (1) alpesi sí (2) Anglia (1) Április 1-je (1) Arjen Robben (2) Arsenal (1) Arsene Wenger (1) Atletico Madrid (4) Atletico Mineiro (1) atlétika (1) Ausztrál Nagydíj (6) Ausztria (1) Ayrton Senna (2) Azari Zsolt (1) Bajnokok Ligája (6) Barcelona (5) Bayern München (6) Bernie Ecclestone (2) BL (1) bob (1) Bolzano (1) Borussia Dortmund (2) Bozen Foxes (1) Brazília (2) Brendan Rodgers (1) Bundesliga (1) Carlo Ancelotti (2) Caterham (2) Chelsea (3) Circuit Gilles Villeneuve (1) Crans Montana (1) Cristiano Ronaldo (2) DAB (1) DAB Docler (1) Daniel Ricciardo (1) Darázs Rózsa (1) David Coulthard (1) David Luiz (1) David Moyes (2) Dél-Korea (3) Diego Costa (1) Diego Simeone (2) Divízió I/A (4) Donyeck (1) Dzsudzsák Balázs (3) EBEL (3) első (1) Esteban Gutierrez (1) Észak-Írország (1) F1 (17) FC Liverpool (2) Felipe Massa (1) Ferencváros (3) Fernando Alonso (10) Feröer (1) Ferrari (9) FIA (1) FIFA (1) Finnország (4) Forma-1 (4) Forma 1 (16) Formula-1 (16) Formula 1 (4) Fradi (2) Franck Ribéry (3) FTC (2) Gera Zoltán (1) Gojang (4) Görbicz Anita (1) Görögország (1) GP2 (1) Gyász (1) Győr (1) Győri Audi ETO KC (1) Heidum Bernadett (1) Helmut Marko (1) Hertha BSC (1) Hillsborough (1) hoki (3) Imola (1) Jack Wilshere (1) Japán (2) Jean Alesi (1) jégkorong (9) Jennifer Lopez (1) Jenson Button (4) Jordánia (1) José Mourinho (1) Jupp Heynckes (1) Kamui Kobajasi (2) Kanadai Nagydíj (1) Keszler Andrea (1) Kimi Raikkonen (7) Kínai Nagydíj (1) Kóger Dániel (1) Kónya Zsófia (1) köszöntő (1) Kovács Csaba (1) labdarúgás (17) Ladányi Balázs (1) Lajtos Szandra (1) La Liga (1) Leonardo (2) Lewis Hamilton (7) Lionel Messi (3) Liverpool FC (1) Lotus (2) Luis Suárez (1) Magnussen (1) Magyarország (9) magyar foci (3) Magyar Jégkorong Szövetség (4) magyar válogatott (7) Malajzia (1) Maláj Nagydíj (1) Manchester City (1) Manchester United (6) Manuel Machata (1) Marco Mattiacci (1) Mario Götze (1) McLaren (6) Melbourne (3) Mercedes (5) Michael Schumacher (4) Mika Hakkinen (1) Miklós Edit (3) Montréal (1) Mosport (1) Motaz Salhani (1) München (1) NB I (1) Népstadion (1) Neymar (1) Nico Hülkenberg (1) Nico Rosberg (6) Novák Dezső (1) Nyon (1) Ocskay Gábor (2) Olimpia (3) Olympiakosz Pireusz (1) Ördögkatlan (1) Orosz Pál (1) O Globo (1) Paris Saint Germain (1) Paris SG (1) Pastor Maldonado (1) Pep Guardiola (4) Philipp Lahm (1) Pintér Attila (5) Pitbull (1) Premier League (1) Primera División (2) PSG (2) Puskás-díj (1) Puskás Ferenc Stadion (1) rangadó (1) Real Madrid (4) Red Bull (5) reklám (1) Renaud Lavillenie (1) Rich Chernomaz (5) rivalizálás (1) Robert Kubica (1) Robin van Persie (2) Romain Grosjean (1) Románia (1) Ronaldinho (1) Ross Brawn (1) rövid pályás gyorskorcsolya (1) Rudolf Gergely (1) rúdugrás (1) Ryan Giggs (1) Sanghaj (1) San Marino (1) SAPA Fehérvár AV19 (2) SAPA Fehérvár AV 19 (1) Sauber (2) Sebastian Vettel (6) Sebők Balázs (1) Sepang (1) Sergio Agüero (1) Sergio Perez (1) Sergio Ramos (2) Sheffield (1) short track (1) siker (1) Sir Alex Ferguson (1) Sofron István (2) Stefano Domenicali (1) Steven Gerrard (1) Szalai Ádám (1) Szergej Bubka (1) Szíria (1) Szlovénia (2) Szocsi 2014 (3) Szuperkupa (1) Takuma Szato (1) Tata Martino (2) Téli olimpia (3) Thomas Doll (2) Tito Vilanova (1) U18 női jégkorong világbajnokság (1) UEFA (1) Újpest (1) Újpest FC (1) Ukrajna (2) V6 turbó (1) válogatott (3) Varga Zoltán (1) világbajnokság (7) világcsúcs (1) Világkupa (1) Volán (1) Wayne Rooney (1) Címkefelhő

Újra szól a hathengeres

2014.03.07. 08:00 boldizsarmarci

Egy kicsit olyan érzésem van az egy hét múlva induló Forma 1-es szezonnal kapcsolatban, mint a magyar labdarúgó-válogatottal. Mindkettő csúnyán elbánt velünk a 2013-as év második felében. Míg a "szerethető" az utolsó négy világbajnoki selejtezőjén egy híján annyi gólt (12) kapott ellenfeleitől, mint amennyi győzelmet (13) Vettel begyűjtött az előző év során, a száguldó cirkusz totális unalomba fulladt, éppen az előbb említett német úriember miatt. Márciusban mind a Forma 1, mind a most már "harapósnak" aposztrofált válogatott újabb esélyt kap/kapott, hogy újra maga mellé állítsa az értük rajongókat. Tegnap este láthattuk, hogy sikerült Pintér Attila csapatának... (Mi így láttuk.)

Minden okunk meg van rá, hogy bizakodjunk, a Forma 1 nem lesz olyan gyámoltalan, mint válogatottunk. 2009 után újabb szabályváltozási forradalom nehezíti meg a csapatok felkészülését, amely rég látott kavarodáshoz vezethet. A szabályalkotók gyakorlatilag a sportág minden területéhez hozzányúltak. A tavaly használt, 2,4 literes V8-as szívómotorokat 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják fel az aerodinamikailag is alaposan átalakuló autókban. 100 kilogrammban maximalizálták a versenyen használható üzemanyag mennyiséget, de például kisebb változások lesznek a kvalifikáció lebonyolítását illetően is. A már említett 2009-es idényben is láthattuk, a szabályok nagyobb volumenű átalakítása megkavarja az állóvizet, és bár nem szabad rögtön a teszteken mutatott teljesítmények alapján kiosztanunk a világbajnoki címeket, azért érdemes egy-két következtetést levonnunk az előszezon gyakorlásain látottakból.

Az első nyilvánvalóan az autók kinézetét érinti. Ahogy egymás után gördültek ki a csapatok négykerekűi a jerezi garázsokból, úgy esett le egyre jobban az állunk, és sajnos nem a gyönyörtől. A Caterham és Lotus csapat autói kifejezetten ijesztőre sikeredtek a kasztni elejét és az orrkúpot érintő, biztonsági megfontolásokból megváltoztatott regulák okán. Ám aggódnunk túlzottan nem érdemes, egyrészt a szemünk gyorsan megszokja majd az idei konstrukciók látványát, másrészt az istállók szóvivőinek elmondásai szerint is az autók az idő múlásával sokat változnak majd.

Az eredmények alapján nehéz nem észre venni a Mercedes-motorokkal felszerelt autók fölényét, a tizenkét tesztnap során egy alkalmat kivéve mindig a német gyár hajtóműveivel köröző pilóták végeztek a időlista élén. Mind a négy Mercedes-motoros istálló jó köridőkkel mutatkozott be, a gyári csapat mellett a McLaren a tapasztalt Buttonnal és a remekül bemutatkozó Magnussennel, a Williams a felszabadult Massával és a tehetséges Bottassal, míg a Force India a többre érdemes Hülkenberggel és a kissé rapszodikus Perezzel a volán mögött mind meggyőző teljesítményt nyújtott. Feltehetőleg e négy istálló versenyzői fognak küzdeni a dobogós pozíciókért az első futamokon. Ennél is szembetűnőbb, hogy mennyire megbízható a Mercedes a Renault-val szemben. Bár minden csapatnak voltak műszaki problémái, a számok nem hazudnak: a Mercedes gyári csapata, valamint a Williams-Mercedes is közel 5000 km-t tudott megtenni a tizenkét tesztnap alatt, míg például a címvédő Red Bull a gyengélkedő Renault motorral csak a Marussiát és a szintén renault-s Lotust tudja megelőzni 1711 teljesített kilométerrel.

 

Van miért aggódni tehát a francia gyár motorjait használó csapatoknál, a gyenge eredmények mellett még az eggyel kevesebb csapatot támogató Ferrari is megelőzi őket a teljesített kilométerek alapján...A címvédő energiaitalosok is elismerik, nagy a baj, és már a célba érést is sikernek könyvelnék el az idénynyitón. Ám mielőtt a Vettel és a Red Bull ellen szurkolók ujjongani kezdenének, óva inteném őket: nem véletlenül lettek sorozatban négyszer ők a világbajnokok. Vettel nem lett rosszabb pilóta tavaly óta, Adrian Newey sem felejtett el autót tervezni, és a Renault is fog megoldásokat találni a kezdeti problémákra. Számítani lehet, sőt kell az energiaitalosok feltámadására, a kérdés csak az, mekkora hátrányt szednek össze az idény elején.

A többi Renault-motoros istálló közül a Toro Rosso sem számíthat sok jóra, ám a pletykák szerint már az anyacsapat is hozzájuk fordult segítségért a problémák megértésében. Vergne-nek feltehetőleg ez lesz az utolsó lehetősége a bizonyításra, ha az újonc Kvjattól is kikap, eltűnhet a süllyesztőben. A Caterham a visszatérő Kobajasi szerint is GP2-es szinten van, és Ericcson sem tűnik nagy erősítésnek, ám a legrosszabb helyzetben eddig minden kétséget kizáróan a Lotus van. A leginkább a pénzéért igazolt Maldonado szerződtetése nem biztos, hogy jó döntés volt, és Grosjean teljesítménye is igencsak hullámzó, bár ő a tavalyi év második felében meggyőző teljesítményt nyújtott az anyagi gondokkal is küszködő istállónál.

Kevés szó esett eddig a Ferrariról. Ugyan a teljesített kilométerek tekintetében sem Alonso, sem a csapat nem áll rosszul, ám nehéz megmondani, mire lesz képes a patinás olasz istálló. Raikkonen visszatérése után rögtön az első tesztnapon megfutotta a legjobb időt, ám a továbbiakban ők sem tudtak mit kezdeni a Mercedes tempójával. Egyelőre nem úgy tűnik, hogy képesek lesznek a győzelemért harcolni, ám az utóbbi évek legizgalmasabb pilótapárosával támadó Ferrarira mindig érdemes odafigyelni. A szintén az olasz gyár motorjaival futó Sauberek megbízhatóan rótták a köröket, több mint 4000 kilométert teljesítettek a középszerű Sutillal és a bemutatkozó évében nem túl meggyőző Gutierrezzel, ám semmi különöset nem mutattak, és kérdéses, hogy ezzel a pilótapárossal hogyan is szerepelnek majd. A szintén Ferrari motorral felszerelt Marussia nem tudott sok kört futni, de Button szerint érdemes lesz rájuk odafigyelni, mert könnyen lehet, hogy meglepetést szereznek.

Mindent összevetve eddig egyértelműen a Mercedes a favorit, meglepő lenne, ha nem Hamilton vagy Rosberg uralná a mezőnyt az egy hét múlva megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjon, ám a melbourne-i Albert Parkban sok minden megtörténhet. Lehet, hogy az eddig leírt, ám a tesztek után Alonso és Hamilton szerint is favorittá váló Massa nyer? Esetleg Hülkenberg és a Force India megszerzik első győzelmüket? Netán Hamilton után Magnussen is a dobogón mutatkozik be a McLarennel? Vagy Raikkonen megint győzelemre vezeti a Ferrarit? Egy biztos, ennek a finn győzelemnek jobban örülnénk, mint tegnapelőttinek...

 (Fotók: NSO, formula.hu)

Szólj hozzá!

Címkék: Ferrari Forma-1 F1 Red Bull Mercedes McLaren Sebastian Vettel Jenson Button Formula 1 Lewis Hamilton Kimi Raikkonen Ausztrál Nagydíj Nico Rosberg Fernando Alonso

A bejegyzés trackback címe:

https://sportfanatiq.blog.hu/api/trackback/id/tr796283129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása